هر آنچه در مورد قوانین اینستاگرام باید بدانید!
نوشته شده توسط : پیمان احمد پور

با روی کارآمدن اینترنت، بسترهای اجتماعی مناسبی تولید شده و در گوگل پلی، مارکت، بازار و .. قابل دسترسی هستند. از جمله برنامه های خوب و مشهور اجتماعی، می توان به اپلیکیشن بزرگ اینستاگرام اشاره کرد. اینستاگرام به دلیل خدمات مناسب و پلتفرم عالی، یکی از پراستفاده ترین اپلیکیشن های موجود در حال حاضر است. این برنامه مانند دیگر برنامه های اینترنتی، دارای شرایط و قوانینی خاصی است. سایت مقصد در این بخش برخی از مهم ترین قوانین اینستاگرام را نام برده و در ادامه مقاله به شرح جامع هر یک از این عوامل در سال 2023 می پردازد.

حتما بخوانید: چرا اکسپلور اینستا بالا نمیاد

  • بررسی روزانه مقدار فالو – آنفالوکردن حساب کاربری
  • بررسی روزانه مقدار کامنت گذاری
  • بررسی نوع و مقدار تعاملات در بخش دایرکت
  • تعداد و نحوه استفاده از هشتگ
  • مقدار و میزان استفاده از استوری اپلیکیشن
  • تعداد پست های روزانه

بروزترین و مهم ترین قوانین اینستاگرام در سال 2023

در حال حاضر اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر کاربر در سطح این کره خاکی دارد. بنابراین بدیهی است که این اپلیکیشن برای ایجاد نظم و بررسی موارد موجود، قوانینی برای تمامی کاربران تعریف نماید.

بروزترین و مهم ترین قوانین اینستاگرام در سال 2023بروزترین و مهم ترین قوانین اینستاگرام در سال 2023

اینستاگرام برای نقص هر یک از قوانین خود تمهیدات و محدودیت هایی ایجاد می نماید. این محدودیت ها بر حسب نوع تخلف می تواند به صورت عدم استوری و پست گذاری در مدت زمان مشخص، تعلیق حساب کاربری، بلاک دائمی حساب کاربری و … باشد. لازم است هر فردی بالخصوص افراد شاغل در اینستاگرام، بلاگرها و دیگر افراد فعال در زمینه تولید محتوا قوانین اینستاگرام را به دقت مطالعه نمایند.

قوانین فالو – آنفالو در برنامه محبوب اینستاگرام

از جمله مهم ترین قوانین اینستاگرام می توان به محدودیت فالو – آنفالو در یک روز کامل اشاره کرد. بر این اساس هر فردی در حساب کاربری خود، تنها می تواند تا حدود 200 نفر را فالو و یا آنفالو نماید. در صورت عدم رعایت این امر، اینستاگرام برای مدت زمان مشخصی، حساب کاربری فرد را مسدود می نماید.

قوانین اینستاگرام در رابطه با لایک یکی از زنگ خطر و حساسیت های زیاد اینستاگرام، در مورد لایک های بی رویه و متعدد می باشد. عدم لایک بی رویه و متعدد یکی از مهم ترین قوانین اینستاگرام است. لایک کردن یک پست به منزله، علاقه نشان دادن به آن محتوا می باشد. الگوریتم اینستاگرام محتواهای لایک شده توسط شما را بررسی نموده و در اکسپلور محتواهایی با همان هدف را در اختیار شما قرار می دهد.

قوانین فالو – آنفالو در برنامه محبوب اینستاگرامقوانین فالو – آنفالو در برنامه محبوب اینستاگرام

حداکثر تعداد پست لایک شده در روز توسط یک حساب کاربری نباید بیش از 1000 باشد. در صورت لایک مکرر، شما در برنامه محبوب اینستاگرام به عناون یک ربات شناسایی شده و محدودیت و تمهیدات لازم برای شما اعمال می شود.

ناگفته نماند که اگر حساب کاربری شما تازه تأسیس است، پیشنهاد می کنیم که پست های کم تری را لایک نمایید؛ چرا که اینستاگرام حساسیت زیادی به حساب های کاربری جدید از خود نشان می دهد.

قوانین اینستاگرام در زمینه کامنت گذاری

قوانین اینستاگرام در زمینه کامنت گذاری از جمله راهکارهای مهم در زمینه افزایش تعاملات اجتماعی، کامنت گذاری است. بخشی از انواع قوانین اینستاگرام مربوط به کامنت گذاری می باشد. این اپلیکیشن حساسیت زیادی نسبت به کامنت های تکراری و ایموجیهای بدون متن از خود نشان می دهد. بنابراین سعی کنید از گذاشتن کامنت های تکراری و محتوای بدون متن خودداری نمایید.

قوانین اینستاگرام در زمینه کامنت گذاری قوانین اینستاگرام در زمینه کامنت گذاری

بر طبق قوانین اینستاگرام گذاشتن بیش از 200 کامنت در یک روز، بیش از 55 کامنت در یک ساعت شامل ایجاد محدودیت و یا مسدودیت حساب کاربری می شود.

محدودیت تعداد ارسال پیام در بخش دایرکت

اپلیکیشن اینستاگرام 2 محدودیت برای ارسال پیام در بخش دایرکت برای کاربران خود در نظر گرفته است. نخستین این محدودیت ها در رابطه با تعداد ارسال دایرکت می باشد. حساب های کاربری تازه تأسیس شده لازم است حداکثر 40 پیام در یک روز ارسال نمایند. علاوه بر این تعداد ارسال پیام در هر ساعت نباید به بیش از 15 پیام برسد. در صورت عدم توجه به این دو قوانین اینستاگرام حساب کاربری فرد متخلف، جریمه و یا محدود خواهد شد.

محدودیت موارد فوق، فقط برای پیج های تازه تأسیس شده لحاظ می شود. اینستاگرام برای پیج های قدیمی تر محدودیت های جدیدی را از لحاظ تعداد ارسال دایرکت اعمال می نماید. حساب های کاربری قدیمی می توانند روزانه 50 الی 80 پیام در دایرکت اینستاگرام ارسال نمایند.

دومین قانون در رابطه با فاصله زمانی میان پیام های ارسالی است. سعی کنید پیام ها را در فاصله زمانی 8 الی ده دقیقه انجام دهید تا جریمه و محدودیت شامل حال شما نشود.

حتما بخوانید: آموزش راه حل های عدم دریافت کد تایید اینستاگرام

قوانین اینستاگرام برای هشتگ گذاری

با توجه به سیاست های امنیتی – حفاظتی، اینستاگرام از انتشار برخی از هشتگ ها خودداری می نماید. استفاده از این هشتگ های ممنوعه می تواند موجب مسدودیت کامل حساب کاربری شما گردد.

قوانین اینستاگرام برای هشتگ گذاریقوانین اینستاگرام برای هشتگ گذاری

هر حساب کاربری در 24 ساعت شبانه روز می تواند حداکثر تا 30 مورد در بخش کامنت و یا کپشن، هشتگ گذاری نماید.

تعداد استوری و محدودیت اینستاگرامی

از جمله مهم ترین راهکارها در جهت افزایش تعاملات اینستاگرامی، استفاده از خدمات استوری است. در این بخش می توان عکس ها، وضعیت، نظرسنجی های متعددی را انجام داد. این محتواها تا ظرف 24 ساعت از بین می روند و قابل دسترسی برای افراد دیگر نیستند. در بیشترین حالت هر حساب کاربری می تواند به صورت روزانه تا 100 مورد استوری را به مدت 24 ساعت منتشر نماید.

نکته حائز اهمیت دیگر، توجه به منشن، در گذاشتن استوری است. طبق قوانین اینستاگرام هر حساب کاربری در هر استوری خود مجاز است تنها 10 نفر را منشن نماید.

قوانین اینستاگرام در انتشار پست

از جمله اصلی ترین قوانین اینستاگرم بر طبق اینستاگرام مارکتینگ، محدودیت در انتشار پست است. ما در این زیر به چند نمونه از مهم ترین اصول پست گذاری در اینستاگرام می پردازیم.

  • در هر پست، تعداد حساب کاربری تگ شده نباید بیش از 20 نفر باشد.
  • حساب های کاربری مجاز به تگ 20 نفر در پست های خود هستند.
  • اینستاگرام کاربران معمولی را مجاز به حداکثر ده دقیقه پست IGTV کرده است.
  • تعداد کاراکترهای مجاز در بخش کپشن، نباید بیشتر از 2200 کاراکتر باشد.

قوانین اینستاگرام در رابطه با محدودیت استفاده از آی پی های گوناگون

اینستاگرام جزو اپلیکیشن هایی می باشد که اهمیت زیادی به امنیت کاربران خود می دهد. این برنامه در صورت شناسایی و احساس آی پی های گوناگون، حساب کاربری فرد مورد نظر را برای مدت زمان مشخصی مسدود می نماید. علاوه بر این امکان درخواست دوباره کد تأیید (در جهت ورود به حساب کاربری) در این اپلیکیشن وجود دارد.

خرید فالور و لایک در اینستاگرام برخی از افراد به دلیل بزرگ دیده شدن پیج های خود، اقدام به خرید فالوورها و لایک های فیک از سوی سایت های فروشگاهی می نمایند. با توجه به جعلی بودن فالورهای موجود در یک حساب کاربری، اینستاگرام به این حساب ها مشکوک شده و فوراً حساب موردنظر را مسدود می نماید.

قوانین اینستاگرام در رابطه با محدودیت استفاده از آی پی های گوناگونقوانین اینستاگرام در رابطه با محدودیت استفاده از آی پی های گوناگون

ناگفته نماند حساب کاربری اصلی که فالوور فیک خریداری کرده، همچنان توسط الگوریتم اینستاگرام در حالت ذره بین قرار دارد و در صورت هرگونه تخلف سریعاً این حساب بن خواهد شد.

لیست مختصری از عدم انتشار برخی پست ها

بر طبق قوانین اینستاگرام انتشار برخی پست ها با محتواهای نامناسب، محتوای سیاسی – امنیتی، جرم، خشونت و …. ممنوع اعلام شده است. ما در این زیر به برخی از این موارد مهم می پردازیم.

  • تهدید در زمینه آسیب به خود و یا دیگران
  • معامله و انتشار محتوای تشویق به مصرف مواد مخدر
  • معامله حیوانات زنده به خصوص حیوانات غیراهلی
  • فروش اسلحه گرم در این بستر
  • خرید و فروش قرص های روانگردان و غیرقانونی
  • باج گیری، قمار و یا شرط بندی
  • محتواهای نامناسب جنسی اعم از صوتی، تصویری و ویدیویی

حتما بخوانید: ابزارهای اینستاگرام

انواع گوناگون بن و یا مسدودی در اپلیکیشن اینستاگرام

اینستاگرام 3 نوع بن را برای انواع تخلف کاربران خود در نظر گرفته است. سایت مقصد در این زیر به بررسی هر سه این عوامل می پردازد.

  1. اکشن بن

این مسدودیت هنگامی به وجود می آید که یک حساب کاربری یک یا چند مورد مشابه از یک فعالیت را پیوسته و در حالتی مانند اسپم انجام دهد. به عنوان نمونه لایک، فالو و آنفالوی پیوسته و پشت سر هم در اینستاگرام ممکن است به عنوان اسپمر شناخته شود. در این موارد اپلیکیشن فوق، اکانت فرد موردنظر را تا مدت زمان مشخصی برای فعالیت در برخی موارد محدود می نماید. به این حالت محدودیت در اینستاگرام، اکشن بن گفته می شود.

  1. شادو بن

بر طبق قوانین اینستاگرام گذاشتن پست های پیوسته با هشتگ های تکراری (به خصوص هشتگ هایی که اینستاگرام به آن ها مشکوک است) موجب مسدود شدن حساب کاربری فرد خواهد شد. به این حالت شادو بن گفته می شود؛ زیرا پست موردنظر شما در زمان سرچ این هشتگ ها، بالا نمی آید و خاصیت خود را از دست می دهد.

  1. فول بن

به بدترین حالت مسدودسازی توسط اینستاگرام، فول بن گفته می شود. اگر فرد موردنظر یک یا چند مورد از مهم ترین قوانین اینستاگرام را نقض و یا به صورت پیوسته یک تخلف را انجام دهد، حساب کاربری وی به صورت دائمی مسدود خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت فول بن شدن حساب کاربری، حتی پشتیبانی این اپلیکیشن نیز اجازه بازگرداندن پیج شما را نخواهد داشت.

انواع گوناگون بن و یا مسدودی در اپلیکیشن اینستاگرامانواع گوناگون بن و یا مسدودی در اپلیکیشن اینستاگرام

ناگفته نماند که در صورت بن شدن یک نام کاربری، شما حتی نمی توانید با آن نام کاربری و یا نام های کاربری مشابه اکانت جدیدی برای خود ایجاد نمایید. در برخی موارد اینستاگرام در صورت مشاهده تخلفات جدی، ممکن است آی پی موبایل و یا کامپیوتر فرد موردنظر را برای همیشه مسدود نماید. در این صورت حتی با ساخت حساب کاربری جدید نیز نمی توانید به اینستاگرام دسترسی یابید.

ما در این بخش سه مدل مسدودسازی بر طبق قوانین اینستاگرام را بیان کردیم. لازم به ذکر است که اینستاگرام بدون هیچ دلیل خاصی اقدام به مسدودیت حساب کاربری نمی نماید؛ بنابراین با رعایت نکات گفته شده در سایت مقصد، نگران مسدودشدن حساب کاربری خود نباشید.

سایت مقصد راهنمای همیشگی شما

یک قوانین خوب، موجب ایجاد نظم و امنیت در یک مکان خواهد شد. با توجه به ایجاد بسترهای گوناگون مجازی و رقابت برخی از افراد در این عرصه، وجود قوانین خوب موجب عملکرد بهتر افراد می شود. بر همین راستا اینستاگرام نیز تمهیداتی برای برقراری ایجاد نظم و امنیت در نظر گرفته است. سایت مقصد نهایت سعی خود را کرده تمامی آن چه را که شما کاربرگرامی لازم است در مورد قوانین اینستاگرام بدانید برای شما بیان نماید. خوشحال می شویم برای تکمیل نمودن این قوانین در بخش کامنت گذاری، ما را یاری نمایید.

 

 




:: برچسب‌ها: وب,نت,وبسایت,اینستا,اینترنت,درگاه,سایت,اینستاگرام,مارکتینگ,q,w,e,r,t,y,u ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: